Ontbijtjes

Gezond ontbijttaartje

Een tijdje terug kreeg ik vanย Anneke (Vital by Food) een heerlijk ontbijttaartje. Die wilde ik graag een keertje namaken en dit is het resultaat ๐Ÿ˜ Wie Anneke volgt weet dat zij altijd weer leuke creatieve recepten heeft die helemaal niet lastig zijn om te maken. Dit taartje is glutenvrij en lactosevrij. Met haar toestemming mag ik vandaag een receptje delen. Dus hier komt ‘ie ๐Ÿ˜Šโ 

Dit heb je nodig

โ— 110 gr amandelmeelโ 
โ— 2 eierenโ 
โ— 100 ml kokosyoghurt โ 
โ— 3 el ahornsiroop (of honing, maar ik vind ahornsiroop lekkerder)โ 
โ— 2 tl bakpoeder โ 
โ— 1 tl kaneelโ 
โ— Snufje zoutโ 
โ— beetje citroensapโ 
โ— 150 gr blauwe bessen (of frambozen) โ 
โ— Handje ongezouten cashewnoten โ 
โ— Muffin vormpjes of een klein bakblikโ 

Zo maak je het ๐ŸŽ‚

โ— Verwarm de oven voor op 170 graden. Doe wat bakpapier in het bakblik of vet de randen in met wat boter.โ 
โ— Doe het amandelmeel, kokosyoghurt, ahornsiroop, kaneel, bakpoeder, citroensap & zout in een kom. Doe de eieren erbij en spatel goed door elkaar heen.โ 
โ— Proef een klein beetje beslag, niet zoet genoeg naar je smaak? Doe er dan nog wat ahornsiroop bij.โ 
โ— Doe het beslag in de bakvorm of de muffin vormpjes.โ 
โ— Voeg de blauwe bessen en cashewnoten toe aan het beslag. โ 
โ— Bak je taartje 30 minuten in de oven. Dit varieert wel een beetje, dus hou het in de gaten. De taartjes mogen een mooie goud-bruine kleur hebben.โ 
โ 
Serveer met wat extra kokosyoghurt, blauwe bessen en cashewnoten. Lekker voor een keertje in het weekend.โ  Sla dit receptje op om hem makkelijk terug te kunnen vinden ๐Ÿ™‚

Enjoy!! ๐Ÿ˜

Geen reacties

    Geef een reactie

    Maak afspraak