Diner

Eenpansgerecht: quinoa met spinazie en zalm

Vandaag geef ik jullie een super lekkere, gezonde maaltijd die ook nog eens makkelijk te bereiden is: quinoa met spinazie en zalm.

Benodigdheden

Voor 2 personen:

  • Quinoa (ongeveer 50 gram per persoon, maar grote eters kunnen iets meer nemen);
  • 200 tot 300 gram zalmfilet;
  • 200 gram spinazie;
  • 250 gram cherrytomaatjes;
  • 30 gram parmigiano reggiano;
  • Een witte ui;
  • Een teentje knoflook;
  • Een bouillonblokje;
  • Gekookt water volgens de verpakking van de quinoa;
  • Eventueel wat peper en zout.

Bereidingswijze

Dit gerecht is zo heerlijk om te maken omdat het allemaal in 1 pan kan. Begin met het fruiten van de ui en knoflook in een beetje kokosolie. Voeg vervolgens de quinoa (of alternatief) toe en bak dit kort mee. Voeg vervolgens gekookt water aan de pan toe en los er een bouillonblokje in op (kijk dus op de verpakking hoeveel water dit moet zijn). Laat dit zo’n 10 minuutjes koken. (Voeg iets meer water toe op het moment dat het te droog wordt). Voeg ondertussen (na 5 minuten) de spinazie toe en laat het slinken. Voeg daarna de tomaatjes en de parmigiano reggiano toe. Als allerlaatste stap voeg je de zalm toe en strooi je naar smaak wat peper en zout over je gerecht.
Eetsmakelijk! ๐Ÿ™‚

Bovenaan zie je een foto van de versie met bulgur. Hier onder een foto van de versie met quinoa.

Quinoa met spinazie en zalm

Geen reacties

    Geef een reactie

    Maak afspraak